"Róża, a co chcesz wiedzieć?” - o książce
Wpisany przez S.Z.   
środa, 31 maja 2023 14:16

"Róża, a co chcesz wiedzieć?”

W trzeciej części serii Komiksów Edukacyjnych Artur Kurasiński wprowadza najmłodszych w świat e-commerce!

To już trzecia odsłona komiksu Róża, a co chcesz wiedzieć?, którego bohaterki, Róża i Malina, niezwykle ciekawe wszystkiego, co związane z technologią, poznają zasady funkcjonowania cyfrowej rzeczywistości. Tym razem wyruszają one w podróż do świata e-commerce, gdzie czekają na nie niezwykłe przygody, ale i spora dawka edukacji o bezpiecznych zakupach w Internecie. Trzecia edycja komiksu powstała we współpracy z partnerami merytorycznymi, których domeną jest e-commerce: CCC, Izba Gospodarki Elektronicznej oraz InPost.
XXI w. to era Internetu: e-commerce otacza nas ze wszystkich stron, a w sieci możemy kupić niemal wszystko. Miliony produktów są na wyciągnięcie ręki – także dla najmłodszego pokolenia. Jednak, czy na pewno wie ono, jak bezpiecznie z korzystać z zakupów online?
Najnowszy komiks edukacyjny, którego autorem jest Artur Kurasiński, to poradnik dla dzieci w wieku 8-12 lat – poświęcony właśnie zawiłościom e-commerce. Tytułowa Róża i jej siostra, Malina, to uczennice szkoły podstawowej, które głodne są wiedzy o otaczającym ich świecie. Lubią zadawać dużo pytań i chłonąć naukę o najnowszych technologiach. Dzięki rozmowom z rodzicami, przyjaciółmi oraz ekspertami mogą odkrywać tajemnice handlu online. W trzeciej części serii „Róża, a co chcesz wiedzieć” znajdziemy informacje, m.in. o tym, gdzie i na jakich urządzeniach możemy kupować w Internecie, w jaki sposób nadawać i zwracać paczki czy z jakich form płatności bezpiecznie jest korzystać. Dzięki Komiksowi młodzi czytelnicy dowiedzą się również tego, jak zamawiać produkty z troską o środowisko – czyli czym jest ślad węglowy, recykling i jak kupować mniej, a mądrzej.
Komiks w łatwy i przystępny sposób przybliża dzieciom funkcjonowanie cyfrowego świata. Jest nieocenioną pomocą dla rodziców, którzy chcą wprowadzać swoje pociechy w świat handlu online i jednocześnie wspierać je w świadomym korzystaniu z jego dobrodziejstw.

Skąd pomysł na projekt?

Pomysłodawcą i jednym z autorów projektu jest Artur Kurasiński – przedsiębiorca, inwestor, obserwator oraz krytyk zjawisk cyfrowych i nowych technologii, autor gier oraz komisów edukacyjnych o nauce i technologii z serii „Róża, a co chcesz wiedzieć?”. Jest także twórcą jednego z najpoczytniejszych polskich blogów i podcastów kurasinski.com. Róża i Malina to tak naprawdę córki autora, którym zadedykował swoją serię edukacyjną. Za warstwę graficzną Komisu odpowiada natomiast Tomasz Minkiewicz – uznany polski rysownik i scenarzysta komiksowy, pisarz, satyryk i ilustrator.

– To już trzecia odsłona naszego komiksu edukacyjnego, w którym Róża i Malina odkrywają świat technologii – powiedział Artur Kurasiński – Przygotowanie każdej publikacji to dla nas świetna zabawa, ale też zobowiązanie. Chcemy, aby nasze komiksy były wartościową dawką wiedzy, która nie tylko oswaja dzieciaki z digitalowym światem, podpowiada jak się w nim odnaleźć, ale również, jak mądrze z niego korzystać.
Partnerami merytorycznymi komiksu są CCC (omnichannelowy sklep oferujący obuwie, torby i akcesoria), Izba Gospodarki Elektronicznej (organizacja reprezentująca i wspierająca interesy firm związanych z rynkiem e-commerce w Polsce), oraz InPost (dostawca usług kurierskich oraz urządzenia Paczkomat).

- Rewolucja cyfrowa dzieje się na naszych oczach. Dla najmłodszych poruszanie się po świecie Internetu, jest już naturalnym elementem życia – traktowanym jednak często jak zabawa. Kliknięcie przycisku „kupuj” to natomiast transakcja, która musi być bezpieczna i podejmowana świadomie. Dlatego tak niezwykle istotne jest, aby dbać o edukację przyszłych pokoleń już od najmłodszych lat. Jak i gdzie bezpiecznie kupować, na co zwracać uwagę nadając paczkę, czy mogę sam zakończyć transakcję, czy muszę poprosić rodzica o pomoc? To ważne pytania, które należy zadać, a Komiks „Róża, a co chcesz wiedzieć” pozwala na nie odpowiedzieć w przystępny i ciekawy sposób – mówi Michał Pachnik, Dyrektor ds. e-commerce w CCC – Bardzo cieszę się, że mogliśmy dołączyć do tego ważnego i ciekawego projektu Artura Kurasińskiego, który tworzy niezwykle wartościowe, merytoryczne treści, pozwalające mądrze wprowadzać dzieci w cyfrowy świat.

Misją naszej organizacji jest szeroko pojęta edukacja cyfrowa. Dlatego bez wahania zaangażowaliśmy się w publikację komiksu i słuchowiska o Róży. Jest to kolejny element działań w ramach Szkoły Gospodarki Cyfrowej

- Junior, gdzie dzieci ze szkół podstawowych zabieramy do biznesów cyfrowych pokazując jak działa świat e-commerce od podszewki – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes e-Izby – Jako mama dziewczynki w podobnym wieku co Róża wiem, jak wiele nawet specjalistycznych terminów można przekazać dzieciom mówiąc do nich w niekonwencjonalny sposób. Język komiksu taki jest.

- Komiks „Róża, a co chcesz wiedzieć?” to projekt, którego brakowało na polskim rynku. Bardzo cieszy nas fakt, że InPost – wspólnie z CCC – jako partner merytoryczny, może być częścią tak wartościowej inicjatywy! Wszyscy jesteśmy świadkami cyfrowej rewolucji, a internetowych zakupów dokonują coraz to młodsi użytkownicy. Właśnie dlatego tak ważna jest edukacja, jak bezpiecznie kupować i płacić w Internecie oraz jak w prosty sposób nadawać i zwracać paczki. Właśnie w tym momencie wchodzimy my – cali na żółto ;) – i pokazujemy, że w InPost wysyłanie, odbieranie i zwracanie przesyłek jest po prostu... dziecinnie proste. Dzięki komiksowi „Róża, a co chcesz wiedzieć?” młodzi czytelnicy dowiedzą się też, jak zamawiać produkty z troską o środowisko, czym jest ślad węglowy i recykling. Są to tematy, które leżą nam w InPost na sercu. Autorzy komiksu przekazują tę wiedzę w bardzo przystępny sposób, dlatego gorąco zachęcamy do pobrania komiksu i podzielenia się z nim z najmłodszymi, np. przy okazji Dnia Dziecka – mówi Anna Heimberger, Dyrektor Marketingu InPost.

Gdzie szukać Róży i jej przygód?

Wersję drukowaną Komiksu Róża, a o chcesz wiedzieć? Część trzecia można zakupić na stronie edukomiks.pl. Klubowicze CCC z kolei mogą liczyć na jego darmową wersję elektroniczną! Do Klubu CCC można dołączyć bezpłatnie, wchodząc na stronę: https://app.ccc.eu/4zrQ/wphmtmc9
***** *** ***** *** ***** ***
CCC S.A. jest jedną z największych europejskich spółek w segmencie obuwia. Od maja 2021 r. Spółka poprzez sieć sklepów HalfPrice rozwija sprzedaż również w segmencie off-price. Grupa posiada ok. 90 platform e-commerce i ok. 1 000 sklepów w 28 krajach pod markami CCC, HalfPrice, eobuwie.pl, Modivo i DeeZee. CCC S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2004 roku.

Więcej informacji www.corporate.ccc.eu.

/źródło - /